معرفی کتاب

آشنایی با برخی از بهترین کتاب‌های رمان دنیا

با برخی از بهترین کتاب‌های رمان دنیا آشنا شوید

با برخی از بهترین کتاب‌های رمان دنیا آشنا شوید

این رمان‌ها که به قلم نویسندگان محبوب جهان نوشته شده‌اند و جزو شاهکارهای ادبی محسوب می‌شوند.

جنایات مکافات، فئودور داستایوفسکی

خرید کتاب جنایت و مکافات

داستان در مورد مردجوانی است که به دلیل بی‌پولی مجبور به ترک دانشگاه می‌شود و قصد به قتل رساندن پیرزن نزول‌خواری را دارد. پیرزن ظالم به افراد محتاج در ازای گرو گذاشتن وسایل، مقادیری پول قرض می‌داد و درصورتی که فرد پس از گذشت یک ماه پول را همراه با سود آن پرداخت نمی‌کرد، وسایل را برای خود برمی‌داشت. مرد جوان نه برای پول بلکه برای حفاظت از اصول و باورهای خود تصمیم به قتل پیرزن می‌گیرد.

مسیر سبز، اسفان کینگ

پل اجکامپ، برای فرار از روزمرگی حاکم بر خانه سالمندان و کسالت دوران کهولت تصمیم می‌گیرد خاطرات جوانی خود را به رشته تحریر درآورد. وی در جوانی سرپرست بند زندانیان محکوم به اعدام با صندلی الکتریکی بود. در آن زمان مرد قوی هیکل سیاه پوستی به جرم قتل دو دختر بچه محکوم به اعدام با صندلی الکتریکی شده بود و پل سعی در اثبات بی‌گناهی او داشت.

قلعه ی حیوانات، جورج اورول

خرید کتاب قلعه حیوانات

میجر، نام خوک پیری است که یک شب در خواب می‌بیند که حیوانات مزرعه از ظلم انسان‌ها نجات یافته و آزادانه زندگی می‌کنند. میجر با جمع کردن حیوانات مزرعه و سخنرانی سعی می‌کند آنها را از ظلم انسان‌ها آگاه کرده و از آنها می‌خواهد تا در برابر وضعیت موجود شورش کنند. به این ترتیب حیوانات موفق شدند آقای جونز، مالک مزرعه و همسرش را بیرون کرده وخوک ها حکومت بر حیوانات دیگر و مدیریت مزرعه را بدست می‌گیرند.

شازده کوچولو، آنتوان دو سنت اگزوپری

خرید کتاب شاده کوچولو

داستان در مورد خلبانی است که به دلیل نقص فنی هواپیما و فرود اضطراری، گرفتار صحراهای آفریقا شده است. که با یک پسر بچه با موهای طلایی روبرو می‌شود. پسر بچه از خلبان می‌خواهد تصویر یک بره را برای او نقاشی کند. نام پسر بچه شازده کوچولو بود و با سیارکی بنام ب ۶۱۲ توانست به زمین سفر کند. این سیارک تنها به اندازه شازده کوچولو، دو کوه آتشفشان که ارتفاع آنها تا زانوی او بود و یک گل سرخ جا داشت. شازده کوچولو قصه سفر خود، اهلی کردن یک روباه و موارد دیگری را برای خلبان تعریف می‌کند.

آنِ در گرین گیبلز، لوسی ماد مونتگومری

داستان در مورد دختر بچه ۱۱ساله‌ای به نام آن شرلی است که به دلیل از دست دادن والدین در دوران نوزادی، در نوانخانه‌ها و خانه‌های پرجمعیت زندگی پرماجرایی را تجربه کرده است. زندگی آن با شنیدن این خبر که توسط خواهر و برادری میانسال به فرزند‌خواندگی پذیرفته شده، دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. بالاخره زمان آن فرا رسید که آن از نوانخانه به گرین گیبلز نزد ماریا و ماتیو کاتبرت برود. به محض ورود آن به گرین گیبلز، ماریلا و ماتیو متوجه می‌شوند که اشتباه بزرگی رخ داده است. آنها تصمیم داشتند یک پسر بچه را برای کمک به ماتیو برای کار در مزرعه به فرزند‌خواندگی بپذیرند. آن با شنیدن این خبر بسیار ناراحت شده و آینده روشنی که برای خود ترسیم کرده بود، از دست رفته می‌بیند.

آنا کارنینا، لئو تولستوی

داستان در مورد زن وشوهری به نام اویلانوسکی و دالی است که زندگی نابسامانی را تجربه می کنند. دالی عاشق ابلانسکی شده و تصمیم میگیرد نامه‌ای عاشقانه برای وی بنویسد. همسرش نامه را پیدا کرده و زندگی آنها دستخوش تغییراتی می‌شود. خواهر اویلانوسکی بنام آنا کارنینا برای نجات زندگی آنها تصمیم می‌گیرد به مسکو سفر کند.

برباد رفته، مارگارت میچل

داستان در مورد دختر جذاب و زیبایی است که در خانواده‌ای ثروتمند در جنوب آمریکا زندگی می‌کند. اسکارلت با وجود داشتن خواستگاران زیاد عاشق پسری نجیب‌زاده بنام اشلی  می‌شود. اما اشلی بی‌توجه به احساسات اسکارلت با ملانی ازدواج می‌کند. اسکارلت پس از ازدواج اشلی با ملانی دچار سرخوردگی و عصبانیت شده و میان چارلز برادر اشلی و نامزد وی جدایی انداخته سپس با چارلز ازدواج می‌کند.

بینوایان، ویکتور هوگو

مرد فقیری بنام  ژان والژان از شدت فقر و گرسنگی قرصی نان می‌دزدد، به همین دلیل به پنج سال حبس همراه با اعمال شاقه محکوم می‌شود. اما ژان والژان با فرارهای پی‌در‌پی باعث افزایش مدت محکومیت خود به نوزده سال می‌شود. او پس از آزادی با اسقف مایرل مواجه می‌شود. اسقف، ژان والژان را در منزل خود جای داده و به او پناه می دهد. اما ژان والژان در نیمه‌های شب با سرقت ظرف‌های نقره و فرار از آنجا مجددا دستگیر شده و برای روشن شدن موضوع، پلیس او را نزد اسقف می‌برد.

بلندی‌های بادگیر، ایمیلی جین برونته

یک خدمتکار، داستان زندگی فردی بنام کیلیف را برای مستاجر وی روایت می‌کند. کیلیف در کودکی، یتیم و بی‌سرپرست بود، که فردی بنام ارن شاو سرپرستی او را به عهده می‌گیرد. به مرور زمان میان کیلیف و دختر ارن شاو، روابطی دوستانه شکل گرفته که منجر به عشقی آتشین می‌شود. این عشق با مخالفت اطرافیان مواجه شده و سرکوب می‌شود.

صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز

سرهنگی که محکوم به اعدام شده و با قرار گیری  در مقابل جوخه اعدام سرگذشت خود را از زمان کودکی تاکنون ، بخاطر می‌آورد. با بازگشت سرهنگ به دوران کودکی و زمان به وجود آمدن روستایی که در آن زندگی می‌کرده، داستان شکل جالبی به خود می‌گیرد.

گتسبی بزرگ، اسکات فیتس جرالد

مرد جوان ثروتمندی بنام  گتسبی، دائما مهمانی‌های بزرگی برپا می‌کند که شرکت در آنها برای همه آزاد است. شخصیت گتسبی برای دیگران مجهول است و هر کسی در مورد زندگی او و نحوه بدست آوردن ثروتش نظری دارد. همسایه گتسبی، فردی بنام نیک است که متوجه می‌شود او از خانواده‌ای فقیر بوده و عاشق دختری ثروتمند بنام دیزی می‌شود. گتسبی به دلیل رفتن به خدمت نظام وظیفه و برای بدست آوردن سرمایه مجبور به دوری از دیزی می‌شود. اما پس از مدتی به او اطلاع می دهند که دیزی با فرد دیگری ازدواج کرده است.

مادام بواری، گوستاو فلوبر

داستان در مورد زندگی دختری جوان بنام اِما همراه با پدر پیرش است. پدر اِما در جریان یک حادثه از ناحیه پا دچار شکستگی می‌شود، که این موضوع آغازی بر آشنایی اِما با دکتر شارل بوآری است. با علاقمند شدن اِما و دکتر بواری، رابطه عاشقانه‌ای میان آنها شکل می‌گیرد. پس از فوت همسر دکتر که توسط مادر وی انتخاب شده بود، اِما وشارل با هم ازدواج می‌کنند. با گذشت مدتی از ازدواج آنها، اِما علاقه خود به شارل را از دست داده و با فردی بنام لوئن آشنا می‌شود.

خشم و هیاهو، ویلیام فالکنر

داستان این کتاب درباره ی خانواده کامپسون است. کامپسون مرد ثروتمندی است که دارای چهار فرزند، سه پسر و یک  دختر است. پسر کوچک، کوآنتین، مورد علاقه مادر خانواده و بسیار باهوش و با استعداد بود. بارداری تنها دختر خانواده به نام  کدی نیز بخش دیگری از این کتاب است .

سه تفنگدار، الکساندر دوما

داستان دلاوری‌های سه سرباز به نام‌های آتوس، پروتوس و آرامیس که در سپاه لویی سیزدهم خدمت می‌کنند موضوع این کتاب است.

رابینسون کروزوئه، دانیل دفو

مرد جوان و ثروتمندی به نام رابینسون کروزوئه که اهل بریتانیا است بسیار ماجراجو بوده و تصمیم میگیرد با کشتی در دریا سفر کند. با شکستن کشتی در اواسط سفر، تمامی خدمه و مسافران در دریا غرق می‌شوند. تنها کسی که نجات می‌یابد رابینسون بود که با تلاش زیاد و به کمک تخته پاره های کشتی به ساحل جزیره‌ای خالی از سکنه میرسد.

دن کیشوت، میگل سروانتز

میگل سروانتز اسپانیایی خالق داستان دن کیشوت، شوالیه‌ای آرام است که با خدمتکار خود به نام سانچو پانزا، سالیان متمادی، مخاطبان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده‌اند.

سفرهای گالیور ، جاناتان سویفت

اثر هجوآمیز جاناتان سوئیفت را هم کودکان دوست دارند و هم بزرگسالان. سفرهای گالیور به برخی از ممالک دورافتاده جهان، داستان‌هایی ماجراجویانه است که با نگاهی دقیق‌ افکار آدمی را به چالش کشیده است.

تام جونز، هنری فیلدینگ

تام جونز داستان کودکی یتیم است که هنری فیلدینگ آن به رشته تحریر درآورده و ماجراهای زندگی این پسر در قرن هفدهم را روایت می‌کند. در تام جونز ماجراهای عشقی و مسائل پیرامون آن نیز با آب و تاب خاصی به گوش مخاطب می‌رسد.

اِما، جین آستین

اما هم یکی از بهترین رمان های جهان و نوشته نویسنده معروف انگلیسی، جین آستین است. نگاه دقیق و عمیق جین آستین به درک مقولات مختلف زندگی از جمله عشق و روابط باعث خلق آثار ماندگاری مانند «غرور و تعصب» و «اِما» شده است.

فرانکشتاین، مِری شِلی

مِری شِلی خالق هیولای وحشتناکی است که ایده نوشتن آن را لُرد بایرون، شاعر رمانتیک انگلیسی برای نخستین بار به او پیشنهاد داد. فیلم‌های متعددی از روی این رمان اقتباس شده که دیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست.

صومعه پارم، استاندال

صومعه پارم داستان صومعه‌ای در دوران بعد از ناپلئون در کشور فرانسه است که آن را استاندال نوشته و یکی از شاهکارهای ادبیات به شمار می‌رود.

کُنت مونت کریستو، الکساندر دوما

الکساندر دوما در رمان دلهره‌آور و هیجان‌انگیز خود به داستان انتقامی پرداخته که مخاطب را تا انتها، واله و مجذوب با خود همراه می‌کند.

دیوید کاپرفیلد، چارلز دیکنز

کتاب دیوید کاپرفیلد یکی از آثار برتر چارلز دیکنز بزرگ است و گفته می‌شود که بیشتر حالت یک کتاب زندگینامه دارد. یعنی داستان‌ها و ماجراهایی که در رمان شرح داده می‌شود، بی‌شباهت به زندگی خود نویسنده نیست.

جین ایر، شارلوت برونته

کتاب جین ایر هم نوشته یکی از خواهران با استعداد برونته یعنی شارلوت برونته است. روایت فراموش‌نشدنی داستان همراه با شرح احساسات پیچیده عاطفی، جین ایر را در ردیف یکی از بهترین رمان های جهان قرار می‌دهد.

داغ ننگ، ناتانیل هاثورن

داغ ننگ نوشته ناتانیل هاثورن یکی از تأمل‌برانگیزترین رمان‌های معروف جهان است که به مفهوم گناه می‌پردازد. به عقیده هاثورن، جاده رستگاری از مسیر گناهکاری می‌گذرد.

موبی دیک یا وال سفید، هرمان ملویل

«اسماعیل خطابم کنید…»؛ این جمله، جمله آغازین رمان مشهور موبی دیک (نهنگ بحر) است که در میان دوستداران رمان و ادبیات شهرت زیادی دارد. این اثر درخشان را نویسندگان و خوانندگان بارها و باره ستوده‌اند.

زن سفیدپوش، ویلکی کالینز

زن سفیدپوش اثر ویلکی کالینز از هویت پنهان، حیله‌گری و ستم‌های روحی آدمی در بستر داستانی پرکشش می‌گوید.

زنان کوچک، لوئیزا آلکوت

لوئیزا آلکوت در زنان کوچک، زندگی چهار خواهر را با ظرافت و هنرمندی خاصی روایت می‌کند. این کتاب به شدت موفق بوده و فیلم و انیمیشن‌های موفقی هم از روی آن ساخته شده است.

برادران کارامازوف، فئودور داستایووسکی

اگر از عشاق ادبیات روس هستید، خواندن اثر دیگری از فئودور داستایووسکی بزرگ را از دست ندهید.

آوای وحش، جک لندن

جک لندن در آوای وحش، داستان سگی را برای مخاطبان می‌گوید که بعد از مرگ صاحبش به دسته‌ای از گرگ‌ها می‌پیوندد.

در جست‌وجوی زمان از دست رفته، مارسل پروست

در جست‌وجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های این فهرست و دنیا است. این کتاب، تحلیلی عمیق از دوره زمانی اواخر قرن ۱۹ میلادی تا اوایل قرن ۲۰ کشور فرانسه است که با شیوه‌ای خاص روایت می‌شود.

سرباز خوب، فورد مادوکس فورد

فورد مادوکس فورد در سرباز خوب به روابط پیچیده انسانی در قالب داستان زندگی دو زوج انگلیسی و آلمانی می‌پردازد. در این کتاب، راوی داستان از سبک سیال ذهن بهره می‌برد.

مردان بی زن، ارنست همینگوی

مردان بدون زنان را نمی‌توان رمان دانست بلکه مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که ارنست همینگوی، تعدادی از آنها را در کتاب‌ها و مجلات مختلف به چاپ رسانده بود.

سفر به انتهای شب، لویی فردینان سلین

سفر به انتهای شب اثر درخشان لویی فردینان سلین است که به خاطرات و تجربیات پزشکی نه‌چندان‌جذاب در دل جنگ‌های جهانی می‌پردازد. روایت و زبان این رمان خلاقانه و جذاب است.

دنیای قشنگ نو، آلدوس هاکسلی

آلدوس هاکسلی در رمان تخیلی – علمی دنیای قشنگ نو، آرمان‌شهری را توصیف می‌کند که علم روانشناسی و ژنتیک در آن رشد چشمگیری داشته و زندگی انسان‌ها را کنترل می‌کند.

طاعون، آلبر کامو

مگر می‌شود، فهرستی از بهترین رمان‌های دنیا مطرح شود و در آن خبری از آثار آلبر کامو نباشد؟ طاعون، رمان پررمز و رازی است که داستانش در شهر اوران یا وهران در الجزیره می‌گذرد. شهری که طاعون و موش‌ها احاطه‌اش می‌کنند و رمانی درجه‌یک از دل آن خلق می‌شود.

۱۹۸۴، جورج اوروِل

داستان رمان ۱۹۸۴ نوشته جورج اوروِل، داستان آشنای نظام‌های توتالیتر و تمامیت‌خواهی است که نمونه‌های آن در جهان به‌وفور دیده می‌شود. ۱۹۸۴ هنوز هم یکی از محبوب‌ترین کتاب‌هایِ اهالی کتاب است.

مالون می‌میرد، سامئل بکِت

نویسنده «در انتظار گودو»، سامئل بکِت در «مالون می‌میرد» هم از لحنی سیاه برای روایت مونولوگ‌های (تک‌گویی) شگفت‌انگیز داستان خود بهره می‌برد. مالون می‌میرد، یکی از رمان های برتر جهان است که اگر آن را نخوانده‌اید، سریع‌تر دست به کار شوید.

ناتور دشت، سالینجر

ناتور دشت فقط یک رمان نیست بلکه اثری کالت است که دوستداران کتاب را به هم پیوند می‌دهد. «هولدِن کالفیلد»، شخصیت دوست‌داشتنی رمان جِی.دی. سالینجر در میان طرفداران بی‌شمار ناتور دشت، حکم رمز شب را دارد. کافی است این نام را بدانید تا ناتور دشتی‌ها، ورودتان را به جامعه عشاق این کتاب تبریک بگویند.

ارباب حلقه ها، جِی.آر.آر تالکین

جِی.آر.آر تالکین و ارباب حلقه‌های او نیازی به معرفی ندارد، دارد؟ خلق دنیایی افسانه‌ای با ویژگی‌ها و شخصیت‌هایی که نمونه‌شان را در هیچ کتابی نخوانده‌اید، ارزشمند نیست؟ قطعا هست.

سالار مگس ها، ویلیام گُلدینگ

ویلیام گُلدینگ در رمان معروف خود، تعدادی پسربچه مدرسه‌ای را روایت کرده که بنا به یک حادثه، مرزهای توحش را رد می‌کنند. این بچه‌ها نمادی از طبیعت و ذات بشریت را به نمایش می‌گذارند.

آمریکایی آرام، گراهام گرین

داستان آمریکایی آرام در دهه ۱۹۵۰ میلادی در ویتنام می‌گذرد و ظلم آمریکایی‌ها در این کشور دستمایه خلق رمانی ارزشمند شده است.

لولیتا، ولادیمیر ناباکوف

عشق عجیب شخصیت اصلی داستان به نام هامبرت هامبرت به دختری نوجوان با شیوه روایت زبردستانه ولادیمیر ناباکوف، لولیتا را به یکی از بهترین رمان های جهان بدل کرده است.

طبل حلبی، گونتر گراس

طبل حلبی رمان پرطرفدار گونتر گراس آلمانی است که درباره وقایعی از دوران هیتلر هم در آن صحبت شده است.

کشتن مرغ مینا، هارپِر لی

دختری شِش ساله راوی داستانی اثر گذار درباره نژادپرستی است. هارپِر لی اثر ارزشمند کشتن مرغ مقلد را به رشته تحریر درآورده است.

هرتزوگ، سال بِلو

هرتزوگ اثر سال بِلو روایت داستان زندگی مردی با پیچیدگی‌‌های زندگی پرماجرای او در قرن حاضر است.

سرود سلیمان، تونی موریسون

سرود سلیمان اثر تونی موریسون هم روایتی خواندنی از زندگی شخصیت‌هایی آمریکایی-آفریقایی است.

اگر شبی از شبهای زمستان مسافری، ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو در کتاب اگر شبی از شبهای زمستان مسافری … داستانی اثرگذار و عجیب درباره لذت خواندن و مطالعه روایت کرده است.

 خم رودخانه، وی‌.اس نیپال

وی‌.اس نیپال در خم رودخانه که یکی از بهترین رمان های جهان لقب گرفته است، از زندگی مردی می‌گوید که با تحولات سیاسی محل زندگی‌اش به مکانی جدید در خم یک رودخانه نقل مکان می‌کند. نثر و موضوع خم رودخانه تا حدی یادآور رمان «دل تاریکی» اثر جوزف کُنراد است.

در انتظار بربرها، جِی.اِم کوتزی

جِی.اِم کوتزی برنده جایزه نوبل (یکی از جوایز ادبی جهان) در رمان خود، داستانی غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی از تبعیض نژادی را روایت می‌کند. فیلمی با بازی رابرت پتینسون و جانی دپ از روی این رمان در حال ساخت است که در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته خواهد شد.

سه‌گانه نیویورک، پل آستِر

پل آستِر در سه‌گانه نیویورک، رمانی جذاب و جنایی خلق می‌کند که داستان‌های ماوراطبیعی آن در نیویورک دهه ۱۹۷۰ میلادی می‌گذرد.

آلیس در سرزمین عجایب، لوئیس کارول

کتاب آلیس در سرزمین عجایب را لوئیس کارول برای دختر ۹ساله یکی از مقامات آکسفوردی نوشته بود که سال‌ها پس از آن هم کودکان و بزرگسالان را در دنیای اسرارآمیز خود پذیرا شده است.

 خانم دالووی، ویرجینیا وُلف

با خواندن رمان خانم دالووی (خانم دلوی) به عنوان یکی از بهترین رمان های جهان، متوجه می‌شوید که چرا ویرجینیا وُلف را به عنوان یکی از بهترین نویسندگان قرن ۲۱ می‌شناسند.

تصویر دوریان گری، اسکار وایلد

تصویر دوریان گری، داستانی ظریف و حساس از اسکار وایلد است که تا حدی از زندگی شخصی‌اش الهام گرفته شده.

این لیست در حال بروز رسانی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوالی دارید؟ بپرسید
در ساعات کاری پاسخگوی شما هستیم
برای چت واتساپ یا تلگرام را انتخاب کنید